Tuesday, April 03, 2007

Când studenţii se întorc

[Când copiii plâng. Scurtmetraj uneatecist foarte bun.]

He, he, se întorc studenţii valuri-valuri, frumoşi şi coloraţi, unii cu chitare în spinare, unii cu unitatea centrală în braţe, mai toţi cu ochelari de soare, pentru că din locurile de unde vin ei e mai mereu senin. Băieţi cu tricouri cu Che Guevara şi papuci din IDM, cu iubitele lor din Botoşani sau Vaslui. Şi fetele, cochetele, nişte schiloade toate, ele nu-ţi mai ştiu numele şi-ţi spun cu nonşalanţă "Mă, am văzut că aveţi şi voi Kaufland"sau "Cum, mă, la Bucureşti toţi sunt pe Vodăfon. Orănj e naşpa!"

Ah, şi ce frumos e să-i vezi cum bat covoare sau coboară pân' la magazin, să cumpere zahăr vanilat şi esenţă de rom, ba chiar dau prin răzătoare portocale, fiindcă acasă se îmblânzesc şi li-i lehamite de Fornetti. Şi seara se duc prin cafenele, uşuraţi că o Cola costă doar 3 lei. Găştile din liceu se reunesc şi-şi imită profesorii-spaimă şi pun bani laolaltă şi cumpără bere şi cipsuri; târziu-târziu, ei intră în casă şi-şi spun în sinea lor "Ne-am schimbat".

7 comments:

Anonymous said...

La naiba! Shi la anu' vei ajunge shi tu asha.

andr33a said...

lasa milli ca vin si eu acasa si o sa mergem la mine si o sa bem ciocolata calda cu aroma de banane, ca in retro cafe nu au scaune :)))

Mihai said...

da' tu de unde esti bre?

le petit mouton said...

Asa am s-ajung si eu, poate si mai rau. Intuiesc in mine o mare snoaba.

Andree, eu cred ca facem invers, adica vin eu la tine la Bucuresti, ca altfel abia apucam sa ne vedem.

Din Cheatra-Neamt mi-s, domle, la poala muntelui.

Suzi said...

ah ou sont les revenirile de alta data cind toata lumea iti parea atit oh atit de provinciala pina ajungeai in casa si te lua mama la spalat parchetul si uitai instant de ochelarii de soare si tigarile fumate in vazul lumii, cu nonsalanta, si de coctailurile baute pina la uitare!...
si cite piei schimbate de la gara pina la gara si trenul plin de studenti iar, revenirea la bunurile obiceiuri si gindul pfhuh iar am trecut pe-aici...:)

lorelei said...

ai ti minte knd iti ziceam ce urat e orasul fara ei. si la mine a venit o boare de mireasma universitara....mmm..i can smell it

Mihai said...

ghini, bre. sa vii la bucicuresti